Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (http://www.mmca.org.gr/mmst/el/home.htm)

 

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο) καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιάστηκαν με βάση τα έργα τόσο της μόνιμης συλλογής όσο και των περιοδικών εκθέσεων. Κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαρκεί 1,5 ώρα και σε κάθε ομάδα συμμετέχουν 15 – 28 παιδιά.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στοχεύουν:
  • Να ψυχαγωγήσουν και να οδηγήσουν στην οικειοποίηση με το χώρο του μουσείου και τα εκθέματά του
  • Να ενεργοποιήσουν τις αισθήσεις και τα συναισθήματα κατά την επαφή των παιδιών με τα έργα τέχνης
  • Να οδηγήσουν στην «υποκειμενική» ανάγνωση των έργων με διάφορους τρόπους, ανάλογα με την ηλικία και τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών
  • Να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση και να καλλιεργήσουν την ικανότητα των παιδιών να αντλούν πληροφορίες από τα έργα τέχνης
  • Να προκαλέσουν την ανταλλαγή απόψεων γύρω από τα έργα
  • Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και τεχνικές
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα βασίζονται:
  • στην παρατήρηση των έργων από τα παιδιά
  • στην ανακάλυψη των κύριων χαρακτηριστικών τους μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση
  • στην εστίαση σε σημεία που οξύνουν τη φαντασία και την κριτική σκέψη των παιδιών
  • στη δημιουργική αντιμετώπιση των έργων μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα περιλαμβάνουν συνήθως τα παρακάτω στάδια:
  • ΣΤΑΔΙΟ 1: Αποστολή πληροφοριακού υλικού στα σχολεία και ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με το μουσείο, το είδος των εκθεμάτων που φιλοξενεί και το περιεχόμενο της έκθεσης που πρόκειται να επισκεφτούν.
  • ΣΤΑΔΙΟ 2: επίσκεψη στο χώρο του μουσείου:
    • πρόκληση του ενδιαφέροντος των παιδιών για τα έργα που έχουν επιλεγεί από το σχεδιασμό του προγράμματος. (π.χ. κουκλοθέατρο, αφήγηση, συζήτηση κ.λ.π.)
    • γνωριμία με τα προεπιλεγμένα έργα- βιωματική προσέγγιση.
  • ΣΤΑΔΙΟ 3: Συμμετοχή σε ομαδική ή ατομική δραστηριότητα στα εργαστήρια του μουσείου.
  • ΣΤΑΔΙΟ 4: Συζήτηση, διευκρίνιση ζητημάτων και προτεινόμενες δραστηριότητες στη σχολική τάξη με βάση τα ερεθίσματα και τις εμπνεύσεις των παιδιών από την επίσκεψη στο μουσείο.
Οι επισκέψεις στο Μουσείο πραγματοποιούνται μετά από τηλεφωνική συνεννόηση.
Πληροφορίες: Γεωργία Κουρκουνάκη, νηπιαγωγός-μουσειολόγος & Βασιλική Πολυζούλη, νηπιαγωγός-μουσειολόγος στο τηλ. 2310 281212

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου